tirsdag 28. oktober 2008

jeg har en lidenskap for fødsler (Linn Sjåfjells utfordring i Scrappehuset)

Jeg ble utfordret av Vibeke til å ta Linn Sjåfjells utfordring i scrappehuset http://scrappehuset.blogspot.com/2008/10/altom-linn-ludvigsen.html
Så da var det jo bare å hoppe i det! :-)
Utfordringen var å scrappe en BOM-LO med en utfordring eller særegenhet ved meg selv. Itillegg skulle man bruke minst 3 av tingene dra denne lista:
Rød/oransje
Maling/Glimmermist
Alterer feks en blomst
Håndskrift
Masse stæsj
Jeg valgte å bruke rødt, jeg har brukt håndskrift, og jeg har så alterert de grønne blomstene-de har fått en omgang med stickles! Om jeg har brukt masse stæsj kommer vel an på hvem man snakker med, selv syns jeg jeg har brukt akkurat passe *lol*

Jeg har brukt Bazzill kraft, KaiserCraft papir og bling, Prima blomster og bling, MM tiny alfa, QK Finale og stork, en kopi av partogrammet fra Siljes fødsel, Tim Holzt Idealogy "nøkkelringdingseboms", 7 Gypsies fotofester, knapper, floss, stickles, blekk, sikkerhetsnål, spiralbinders fra MM, charms strie med gulltråd i.

Ble litt mye journalling på denne, og for de som er interessert, så går den sånn:

-Ja det har jeg! Ikke nødvendigvis mine egne, men de troner selvsagt alene på toppen.
Det er ikke bare øyeblikket rett etterpå da den nydelige, skrikende og hjelpeløse bylten legges på mammas mage for første gang.
Det er noe utrolig fasinerende med hele prosessen.
Blod, gørr, smerte og slit.
Ikke ser man ut, ikke eier man sjenanse eller normal folkeskikk og høflighet. Og ikke bryr man seg en døyt om det.
For ikke å snakke om det totale tapet av kontroll over egen kropp.
For det som er i ferd med å skje er så mye større enn alt annet.
Jeg har grått meg gjennom både norske og svenske Jordmødre på TV og nett MANGE ganger og blir ALDRI lei. Bare mer og mer sikker på at jeg må begynne på nytt og få meg den jordmorutdannelsen.

5 kommentarer:

Merete sa...

Nydelig!!!

Vibeke sa...

Wow Monica - denne ble skikkelig flott!!! Utrolig herlig LO!!:)
Synes du skal gjøre det til en vane at du blir med på utfordringen inne hos Scrappehuset jeg!!!:)
Morsomt at du ble med:)

janne iselin sa...

Aldeles nydelig!! Kommer helt klart til å titte inn i denne bloggen igjen.

Ha en fin kveld=)

Linn sa...

Herligheeet så flott og for et nydelig tema!! Jeg fikk tårer i øyenen å lese din beskrivelse. Ja er det ikke fantastisk! Nydelig LO og tusen tusen takk for at du turte å hive deg med på utfordringen :D

Wenche sa...

Herlig LO
Nå skjønner jeg hvorfor vi driver med dette vanviddet med papir lim og stæsj. - Du formidler så jeg blir helt rørt.